Nieuw avontuur van Muis Joep

 

Maart 2024 - Jawel! Het tweede avontuur van Muis Joep staat op papier, net als de eerste prachtige schetsen! Zo leuk om weer samen te werken met Muis Joep en illustratrice Dorien van den Tol aan een nieuw boekje voor beginnende lezers (E3). 

Hierin lezen we hoe Muis Joep bij Jip terecht komt. Onderweg ontmoet hij verschillende dieren die hun 'thuis' laten zien. Wordt vervolgd....


Klik hier voor het eerder verschenen deel van Muis Joep: muis joep en het goud!

Kinderboekenweek 2023

Bij mij thuis.....

 

Oktober 2023 - De kinderboekenweek is weer van start gegaan. Dit jaar is het thema 'Bij mij thuis'....

Een thema dat ook in mijn boeken terug komt. Bij Muis Joep thuis woont Jip. Maar die moet zijn huis uit. 

(uit 'muis joep en het goud!')

 

jip en zijn mam zijn niet rijk. 

en het huis aan de dijk, 

is niet van hen.

maar van boer Ben.

die wil zijn huis weer.

jip mag er nog één dag zijn, niet meer!

dan moet jip weg bij de zee.

en ik mag niet mee!

'geen huis,

geen muis',

zegt de mam van jip.

dat maakt jip ook sip.

Muis Joep gaat een avontuurlijke reis aan om zijn 'Thuis' en dat van Jip te redden! 

Wilt u 'Muis joep en het goud' (E3), met een persoonlijke boodschap van de schrijfster bestellen,

klik hier!

 

Gezocht: 

Uitgeverij die kinderen en jongeren wil laten ervaren hoe leuk lezen is !!!

 

2023 - Voor al mijn verhalen ben ik op zoek naar een nieuwe uitgeverij! 

Mijn oude vertrouwde uitgeverij is helaas opgehouden te bestaan. Ook mijn huidige boeken zijn hierdoor(beperkt) beschikbaar gekomen.

Om de verhalen van Bram, Muis Joep, Joset, Hogan en al die anderen toegankelijk te houden voor 

kinderen en jongeren, zoek ik zo snel mogelijk een nieuwe uitgever!

DUS DRINGENDE OPROEP: 

BEN JIJ OF KEN JIJ EEN UITGEVER DIE GEINTERESSEERD IS OM MIJN BOEKEN BESCHIKBAAR TE HOUDEN VOOR KINDEREN EN JONGEREN EN HEN TE LATEN ERVAREN HOE LEUK LEZEN IS, LAAT HET ME WETEN!

Delen mag :)!

Masterthesis over effecten 'leesboeken lezen' in de klas op leesplezier en Nederlandse taalvaardigheid van MBO Entree-studenten

 
April 2023 - De afgelopen twee-en-een-half jaar volgde ik de master-opleiding Pedagogiek bij de HAN. Mijn afstuderen ging, hoe kan het ook anders, over de effecten van leesboeken lezen. Effecten zoals het plezier in lezen dat je kunt ontwikkelen, over een positief effect op de Nederlandse taalvaardigheid en vooral over het vergroten van kansen wanneer je die Nederlandse taal beter beheerst. Leesplezier en kansengelijkheid kunnen hand in hand gaan. 
 

Aantal resultaten thesisonderzoek

Ter info: Uit mijn onderzoek is gebleken dat de experimentele groep, die twee keer in de week een half uur in de klas heeft gelezen, meer vooruit is gegaan op de F-toets/F-examen ‘Nederlands lezen’ dan de controlegroep die Nederlands volgde op de ‘gewone’ manier. 
Docenten en studenten ervaren ook een groei in Nederlandse taalvaardigheid en woordenschat als gevolg van het ‘Vrij lezen’ in de klas. Ook de leesmotivatie is ontwikkeld, niemand van de studenten en docenten van de experimentele groep wilde stoppen met het project. Inmiddels is ‘Vrij lezen’ in de klas vanaf de februarigroepen 2023 bij Entree Rijn IJssel ingevoerd.
Voor meer informatie, Klik hier!

 

 

Wilt u een boek bestellen met een berichtje van de schrijfster erin?

Klik hier!

Voorleesbericht voor:

Kinderen, vaders, moeders, opa’s, oma’s, meesters en juffen,

 

Schuiven jullie gezellig aan? Natalie F. Boekhorst leest twee van haar boeken voor:

 

Prentenboek 'Bram en de snoepkist' (3+):

https://youtu.be/nYP3avAO9_g

 
 

Leesboekje ‘muis joep en het goud!'(groep 3, 5+):

https://youtu.be/9oEUDappHeQ

 

En klik je daarna hierop! om te laten weten wat je ervan vond?! Dat vindt de schrijfster leuk!

 

 

Wil je de boeken zelf vasthouden en (voor)lezen, ga dan naar je plaatselijke boekhandel!

#ikleesthuismetnatalie.

 

Is Joset trilogie en Verboden serie Science fiction.....?

 

Science fiction? Nee hoor, inmiddels bijna niet meer! Elon Musk met zijn SpaceX, de Chinezen en NASA, allemaal zoeken ze een Kosna om in de toekomst het menselijk ras te laten voortbestaan. 

De aanleiding voor de Joset trilogie was een krantenartikel in 2001 waarin bekende wetenschappers een catastrofe voor de Aarde voorspelden. Na een uitbarsting van de vulkaan op La Palma. 

Deze wetenschappers waren niet de eerste de beste, zij hadden ook El Niño voorspeld...  Ik bedacht toen wat we moesten doen om de mensheid te redden en zo kwam ik (en Joset) op Kosna terecht (zie de tijdlijn voorin Verboden boeken en Verboden vrienden).

 

Die bedachte tijdlijn lijkt steeds meer werkelijkheid te worden met de huidige ontwikkelingen van ruimteschepen en geplande Maan- en Marsreizen. Science fiction? Wie het weet, mag het zeggen :)!

Ook schrijfster op bezoek?


Vind je het leuk wanneer Natalie F. Boekhorst ook op jouw school op bezoek komt?

Mail dan naar nfb@upcmail.nl!

Of vraag je juf, meester of leerkracht (VO) dit te doen.

De schrijfster geeft verschillende workshops voor diverse leeftijdsgroepen.

Klik hier voor meer informatie.

Tot ziens!



Nu ook als luisterboek!

September 2017 - Verboden Boeken en Verboden Vrienden, de eerste twee delen van de Joset trilogie, zijn nu ook als luisterboek verkrijgbaar!

Natalie F. Boekhorst 'Als moeder van drie dyslectische kinderen vind ik dit heel fijn. Nu zijn de verhalen voor iedereen toegankelijk, ook voor de iets minder goede lezers!'

Veel lees- of luisterplezier!

 

Fan-mail voor Joset!

 

Zo leuk om enthousiaste reacties van lezers te krijgen! Tot nu toe waren dit vooral emails, reacties op de website of foto's van lezers met hun favoriete boek. Maar Joset-fan Tijn uit Voorschoten heeft zelfs een Vlog gemaakt! Met zijn toestemming hier te bekijken!

Vlog van een fan: https://www.youtube.com/watch?v=klYNJBSfVWU&spfreload=5

Heb jij ook een originele reactie op een boek van Natalie F. Boekhorst, stuur hem op en wie weet zie je hem ook op de website verschijnen!